μετακίνητοι είναι οι αγρότες σε όλη τη χώρα, παρά τη σκλήρυνση της
στάσης της κυβέρνησης, με τη σημερινή ημέρα να θεωρείται η κρισιμότερη
όλων για το μέλλον των αγροτικών κινητοποιήσεων.Αργότερα το πρωί
θα συνεδριάσει το συντονιστικό των αγροτών στο μπλόκο των Τεμπών, όπου
ήδη από χθες ακούγονται έντονα φωνές αποχώρησης. Ωστόσο,
η πλειοψηφία των αγροτών, αποφάσισε να παραμείνει στα μπλόκα εκτός από
αυτό του Ισθμού της Κορίνθου, όπου εκδηλώθηκαν έντονες διαφωνίες. Μετά
τη συνάντησή τους με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, οι αγρότες της
Πελοποννήσου αποφάσισαν να αποχωρήσουν. Έτσι λίγο πριν τη 01:00
τα ξημερώματα οι αγρότες άνοιξαν την Εθνική Οδό, ωστόσο, τα προβλήματα
στην κυκλοφορία παραμένουν καθώς στον Ισθμό βρίσκονται συνεργία
καθαρισμού για να καθαρίσουν το σημείο από τα σκουπίδια που άφησαν πίσω
τους οι αγρότες. Αρχικά η αστυνομία έδωσε στην κυκλοφορία την δεξιά
λωρίδα κυκλοφορίας στο ρεύμα προς Πάτρα καθώς και την δεξιά όπως και
μεσαία λωρίδα με κατεύθυνση προς Αθήνα. Στην κυκλοφορία θα δοθούν και
τα δυο ρεύματα κυκλοφορίας αμέσως μόλις τα συνεργία καθαρισμού
καθαρίσουν τον δρόμο από τα σκουπίδια.Ωστόσο, άλλη ομάδα
παραμένει συγκεντρωμένη με 50 τρακτέρ στην περιοχή και καλεί τους
αγρότες να ενισχύσουν το μπλόκο, κάνοντας λόγο για «προδοσία του
αγώνα». Συγκεκριμένα, δήλωσαν ότι δεν αναγνωρίζουν πλέον τη
συντονιστική επιτροπή που μετέβη στην Αθήνα για συνάντηση με τον κ.
Χατζηγάκη, ενώ εκπρόσωπος της επιτροπής υποστήριξε ότι όσοι παραμένουν
στο μπλόκο δεν είναι αγρότες. Η Νέα Εθνική Οδός παραμένει κλειστή, ενώ ανοιχτή είναι η Παλαιά Εθνική.
Οι εξειδικεύσειςΜε
τις διευκρινίσεις που δόθηκαν χθες στους αγρότες από τον κ. Σ.
Χατζηγάκη, σχηματίστηκε μία πιο ξεκάθαρη εικόνα, για το τι ακριβώς
συμβαίνει με την παραγωγή των προϊόντων, την αγορά τους από τους
μεσάζοντες και την τελική τιμή ραφιού.Είναι πλέον ηλίου
φαεινότερον ότι οι παραγωγοί είναι καταδικασμένοι να φυτοζωούν. Οι
συγκρίσεις είναι συγκλονιστικές. Οι τιμές ανά κιλό επιτραπέζιου
πορτοκαλιού σε χώρες μαζικής παραγωγής, Ισπανία, Ιταλία, Κύπρο και
Ελλάδα, κατά το έτος 2006, καταδεικνύουν το πρόβλημα.
ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑΣυγκριτικός πίνακας 2006ΧΩΡΑ | ΤΙΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥ |
ΙΣΠΑΝΙΑ | 0,50€/ΚΙΛΟ |
ΙΤΑΛΙΑ | 0.55€/ΚΙΛΟ |
ΚΥΠΡΟΣ | 0,60€/ΚΙΛΟ |
ΕΛΛΑΔΑ | 0,22€/ΚΙΛΟ |
Επίσης,
χαρακτηριστικός είναι ο ακόλουθος πίνακας, που αναδεικνύει την
αναντιστοιχία μεταξύ της καθημερινής πραγματικότητας στο κόστος ζωής
και τις τιμές με τις οποίες πουλάει τη συγκομιδή του ο παραγωγός στο
χωράφι.Για την αγορά ενός καφέ εσπρέσο με τιμή 3 ευρώ, αντιστοιχούν:
30 κιλά σιτάρι |
20 κιλά βαμβάκι |
1,5 κιλό ελαιόλαδο |
3 κιλά ελιές βρώσιμες |
5 κιλά αγελαδινό γάλα |
4 κιλά γάλα πρόβειο |
Ο μέσος όρος εσόδων για έναν αγρότη που καλλιεργεί 50 στρέμματα γης είναι 250 ευρώ το μήνα σε ιδανικές συνθήκες συγκομιδής.Με
αυτά τα δεδομένα, άρχισε και το οδοιπορικό του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου
στα μπλόκα των αγροτών. Οι κουβέντες ξεκάθαρες. Ο προβληματισμός
χαρακτηριστικός. Η σχέση των αγροτών με τους πολιτικούς ακροβατεί
μεταξύ καχυποψίας και επιφύλαξης.
Το οδοιπορικό συνεχίζεται προς την Φθιώτιδα.
Ο Θεσσαλικός κάμπος είναι ανάστατος. Από το 1996 και τις πρώτες μεγάλες
κινητοποιήσεις πέρασαν πολλά χρόνια, αλλά τα προβλήματα είναι ακριβώς
τα ίδια.
Στην Νίκαια κυριαρχεί ο αγροτοσυνδικαλιστής Β. Μπούτας. Βετεράνος και γνώστης πια τόσο των προβλημάτων όσο και της πολιτικής.
Στα Τέμπη, η Ελλάδα είναι
«κομμένη
» στα δύο.
Στην Μακεδονία, τα μπλόκα έχουν αποκλείσει τις συνοριακές διαβάσεις
προς την Βουλγαρία και την ΠΓΔΜ. Οι αγρότες ανένδοτοι. Ακόμη και τα
μικρά παιδιά ξέρουν να εξηγήσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι
αγρότες.
Όλη η Ελλάδα ένα μπλόκο. Το 17% του πληθυσμού ζει από αγροτικές
δραστηριότητες. Αυτό το 17% είναι καταδικασμένο να ακολουθήσει την
ευρωπαϊκή πεπατημένη. Τη συρρίκνωση.